Ogólne Warunki Handlowe
Ogólne Warunki Handlowe
Ogólne Warunki Handlowe oraz informacje dla klientów
1. Zakres obowiązywania
1.1 Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe spółki AllForWoman669, s.r.o., Mazovská 479/8, 181 00 Praha 8, NIP 10957791, tel. +420 778 736 691 (zwanej dalej „Sprzedawcą”) stosują się do wszystkich umów zawartych między konsumentem lub przedsiębiorcą (dalej „Klient”) a Sprzedawcą, obejmujących towary wystawione przez Sprzedawcę w jego sklepie internetowym. Stosowanie odrębnych warunków Klienta jest nieważne, chyba że strony postanowią inaczej.
1.2 Konsumentem, w rozumieniu niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych, jest każda osoba fizyczna dokonująca czynności prawnych, które w przeważającej części nie mogą być zaliczone ani do działalności handlowej, ani do wykonywania wolnego zawodu. Przedsiębiorcą, w rozumieniu niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych, jest osoba fizyczna, prawna lub spółka osobowa zdolna do czynności prawnych, która przy dokonywaniu czynności prawnych działa w bezpośrednim związku z prowadzoną działalnością handlową lub wykonywanym wolnym zawodem.
2. Zawarcie umowy
2.1 Opisy produktów przedstawione w sklepie internetowym Sprzedawcy nie stanowią wiążącej oferty, lecz służą złożeniu wiążącej oferty przez Klienta.
2.2 Klient może złożyć ofertę za pośrednictwem formularza zamówień online dostępnego w witrynie sklepu internetowego Sprzedawcy. Klient, po umieszczeniu w wirtualnym koszyku wybranych towarów oraz ukończeniu elektronicznej procedury zamówienia, poprzez kliknięcie przycisku finalizującego, składa wiążącą prawnie ofertę zawarcia umowy na towary i/lub usługi w koszyku.
2.3 Klient potwierdza, że jego zamówienie podlega opłacie, poprzez kliknięcie dodatkowego pola wyboru.
2.4 Sprzedawca przekaże Klientowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży towaru wraz z numerem zamówienia w rozsądnym czasie po jej zawarciu.
2.5 Sprzedawca może przyjąć ofertę Klienta w terminie pięciu dni:
- poprzez przekazanie Klientowi potwierdzenia zamówienia w formie pisemnej lub tekstowej (faksem lub pocztą elektroniczną); decyduje data otrzymania potwierdzenia zamówienia przez Klienta, lub
- poprzez dostarczenie Klientowi zamówionego towaru; decyduje data dostarczenia towaru Klientowi, lub
- poprzez wezwanie Klienta do zapłaty po złożeniu zamó
Umowa zostanie zawarta w momencie, w którym jedno z tych zdarzeń zajdzie jako pierwsze. Nieprzyjęcie oferty Klienta w wyżej podanym terminie będzie równoznaczne z jej odrzuceniem.
2.6 Okres na przyjęcie oferty rozpoczyna swój bieg w dniu następującym po wysłaniu oferty przez Klienta, a kończy się z upływem piątego dnia następującego po tym dniu.
2.7 Po zawarciu umowy, treść umowy zostanie zapisana przez Sprzedawcę i przesłana Klientowi w formie tekstowej (np. mailem, faksem lub listownie). Sprzedawca nie udostępni tekstu umowy w inny sposób. Jeśli Klient utworzył konto użytkownika, dane dotyczące zamówienia będą zarchiwizowane na stronie internetowej, a Klient będzie miał do nich bezpłatny dostęp.
2.8 Klient może sprawdzić poprawność wprowadzonych danych, uważnie czytając informacje wyświetlające się na ekranie. Może również korygować dane za pomocą standardowych funkcji klawiatury i myszki do momentu kliknięcia przycisku finalizującego zamówienie.
2.9 Umowa może zostać zawarta wyłącznie w języku polskim.
3. Prawo do odstąpienia od umowy
3.1 Konsumentom przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
3.2 Szczegółowe informacje dotyczące prawa do odstąpienia znajdują się w pouczeniu o prawie do odstąpienia udzielonym przez Sprzedającego.
4. Ceny i warunki płatności
4.1 Podane przez Sprzedawcę ceny są cenami całkowitymi, w PLN. Zawierają one ustawowy podatek VAT. Ewentualne dodatkowe koszty dostawy i wysyłki są podane osobno w opisie danego produktu.
4.2 Klient ma do dyspozycji kilka sposobów płatności, które są podane w sklepie internetowym Sprzedawcy.
4.3 Jeżeli uzgodniono przedpłatę przelewem bankowym, płatność jest wymagana natychmiast po zawarciu umowy, chyba że strony uzgodniły inny termin płatności.
5. Warunki dostawy i wysyłki
5.1 Dostawy towarów odbywają się na adres dostawy wskazany przez Klienta, chyba że strony postanowiły inaczej.
5.2 Do chwili uiszczenia pełnej należności za zamówiony towar, pozostaje on własnością Sprzedawcy.
5.3 Jeżeli dostawa nie dojdzie do skutku z przyczyn leżących po stronie Klienta, Klient poniesie odpowiednie koszty Sprzedającego z tym związane.
5.4 Ryzyko przypadkowej utraty lub pogorszenia towaru przechodzi na Klienta w chwili wydania towaru spedytorowi, przewoźnikowi lub innej osobie wyznaczonej do realizacji wysyłki.
5.5 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy w przypadku nieprawidłowego zaopatrzenia, o ile nie ponosi odpowiedzialności za brak dostawy i działał zgodnie z należytą starannością.
5.6 Nie oferuje się możliwości odbioru osobistego.
6. Odpowiedzialność z tytułu wad (rękojmia)
6.1 W przypadku wad towaru obowiązują przepisy ustawowe dotyczące odpowiedzialności za wady.
6.2 Jeśli Klient jest przedsiębiorcą, Sprzedawca ma prawo wybrać rodzaj świadczenia dodatkowego; w przypadku nowych towarów termin przedawnienia za wady wynosi jeden rok od dnia dostawy.
6.3 Jeśli Klient jest konsumentem, obowiązują następujące ograniczenia: roszczenia z tytułu wad można dochodzić w ustawowym okresie przedawnienia tylko w przypadku, gdy wada wystąpiła w ciągu roku od dostarczenia towaru.
6.4 Wskazane w punktach 6.2 i 6.3 ograniczenia nie obowiązują w przypadku:
- rzeczy zastosowanych zgodnie z ich przeznaczeniem, które spowodowały wadliwość budowli,
- roszczeń odszkodowawczych,
- podstępnego przemilczenia wady przez Sprzedawcę.
7. Odpowiedzialność
7.1 Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Klienta za wszelkie umowne, porównywalne oraz ustawowe roszczenia odszkodowawcze.
7.2 Sprzedawca ponosi nieograniczoną odpowiedzialność w przypadku umyślnego działania, rażącego niedbalstwa, narażenia życia, uszkodzenia ciała lub zdrowia oraz w przypadku obowiązkowej odpowiedzialności.
7.3 W przypadku nieumyślnego naruszenia istotnego obowiązku umownego, odpowiedzialność jest ograniczona do typowych, możliwych do przewidzenia szkód.
7.4 Odpowiedzialność Sprzedającego w pozostałym zakresie jest wykluczona.
8. Realizacja kuponów promocyjnych
8.1 Kupony z określoną datą ważności, które są wydawane nieodpłatnie przez Sprzedawcę w ramach akcji reklamowych, a które Klient nabył bez ich zakupu (dalej „kupony promocyjne”), można zrealizować wyłącznie w sklepie internetowym Sprzedawcy i tylko w podanym terminie.
8.2 Poszczególne produkty mogą być wyłączone z akcji kuponowej, jeżeli z treści kuponu promocyjnego wynika odpowiednie ograniczenie.
8.3 Kupony promocyjne można zrealizować wyłącznie przed sfinalizowaniem zamówienia. Późniejsze ich rozliczenie nie jest możliwe.
8.4 Na każde zamówienie przypada tylko jeden kupon promocyjny.
8.5 Wartość zamówienia musi być równa lub wyższa od wartości kuponu promocyjnego. Jeśli kupon nie zostanie zrealizowany w całości, pozostała na kuponie kwota nie będzie zwrócona przez Sprzedawcę.
8.6 W przypadku, gdy wartość kuponu promocyjnego okaże się niewystarczająca do opłacenia zamówienia, Klient może uregulować różnicę przy użyciu jednej z dostępnych metod płatności oferowanych przez Sprzedawcę.
8.7 Kwota widniejąca na kuponie promocyjnym nie zostanie wypłacona w gotówce ani oprocentowana.
8.8 Kupon promocyjny nie podlega zwrotowi, jeśli Klient, korzystając z przysługującego mu ustawowego prawa do odstąpienia od umowy, dokona zwrotu towaru, który w części lub całości opłacił przy użyciu kuponu promocyjnego.
8.9 Kupon promocyjny można przenieść na inną osobę. Sprzedawca może, z skutkiem zwalniającym go ze zobowiązania, spełnić świadczenie na rzecz danego posiadacza kuponu, który realizuje kupon promocyjny w sklepie internetowym Sprzedawcy. Powyższe nie obowiązuje w przypadku, gdy Sprzedawca ma wiedzę lub mógłby uzyskać tę wiedzę z rażącym niedbalstwem o braku uprawnienia, niezdolności do czynności prawnych lub braku uprawnienia do reprezentowania danego posiadacza kuponu.
9. Prawo stosowane i właściwość miejscowa sądu
9.1 W przypadku, gdy Klient występuje jako przedsiębiorca w rozumieniu punktu 1.2, dla wszystkich stosunków prawnych między stronami stosuje się prawo państwa, w którym Sprzedawca ma siedzibę swojego przedsiębiorstwa, z wyłączeniem Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów. Dla rozpatrywania sporów wynikających z niniejszej umowy wyłącznie właściwy jest sąd właściwy dla miejsca siedziby przedsiębiorstwa Sprzedawcy.
9.2 Jeżeli Klient występuje jako konsument, stosuje się prawo właściwe dla jego miejsca zamieszkania. Dla rozpatrywania sporów wynikających z niniejszej umowy właściwy jest sąd według miejsca zamieszkania Klienta.
10. Alternatywne metody rozstrzygania sporów
10.1 Komisja UE udostępnia w internecie platformę służącą do rozstrzygania sporów z e-sklepami pod poniższym linkiem: https://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ta pełni funkcję adresu kontaktowego do pozasądowego rozstrzygania sporów wynikających z umów kupna lub umów na świadczenie usług zawartych online, w których stroną jest konsument.
10.2 Sprzedawca nie jest ani zobowiązany, ani gotowy do uczestnictwa w postępowaniu pojednawczym przed jednostką rozstrzygania sporów konsumenckich.